سخنگوی شورای نگهبان گفت: سیاست‌های کلی انتخابات حدود شش سال است که توسط رهبری ابلاغ شده و حاوی آسیب‌شناسی و راهکارهای نظام انتخابات کشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:پیش بینی ما این است برنامه هفتم از نیمه دوم سال۱۴۰۲ آغاز شود وپایان آن سال۱۴۰۶ خواهد بود البته ممکن است طبق نظر مجلس شروع برنامه از۱۴۰۳باشد.
رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در مورد اینکه چرا علیرغم تایید شورای نگهبان، هیات نظارت این ایرادات را گرفته گفت: شورای نگهبان از نظرقانون اساسی واحکام شرع طرح را مورد بررسی قرارداده وتایید کرده، ولی مجمع با توجه به سیاست‌های کلی آن را تایید نکرده است ضمن اینکه شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص در ماهیت کلی با یکدیگر تفاوت دارند.
هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در جلسه‌ای تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران را مغایر با برخی سیاست‌های کلی و دارای ابهام دانست.
سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات، مطالبه‌ای بود که سال‌ها مطرح بود و مجلس یازدهم دست به اصلاح این قانون زد. این مصوبه در راستای حقوق مردم و سیاست‌های کلی انتخابات گام‌های روبه جلویی برداشته است و اگر چه ما بر اصلاح قانون انتخابات تاکید کرده بودیم، ولی مثل هر طرح و لایحه‌ای در شورا آن را بررسی کردیم و ایردات متعددی وجود داشت و به مجلس آن را اعلام کردیم و مجلس در رفت و برگشت اصلاحاتی انجام داد.
هیئت عالی نظارت مجمع، صبح امروز(شنبه) تشکیل جلسه داد و به بررسی طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی پایان داد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: باید سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در قانونگذاری و ریل گذاری باید مورد توجه ما باشد.
طحان نظیف گفت: مبنای طرح‌ها و لوایح باید سیاست‌های کلی باشد؛ چرا که سند بالادستی و راهبردی می‌باشد. هر طرح و لایحه‌ای که می‌خواهد به نتیجه برسد، بهتر است بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات باشد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر چهارشنبه (۱۰ اسفند) در جلسه‌ای با حضور رئیس قوه قضائیه بررسی و تصویب سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را آغاز کرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: رهبر انقلاب در خرداد ماه نسبت به اصلاح سیاست‌های کلی انتخابات تاکید داشتند و ما باید قانون فعلی انتخابات را که نواقصی دارد، اصلاح کنیم.
شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استانداران سراسر کشور سیاست‌های کلی دولت را برای کاهش تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن ابلاغ کرد.
قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه ای خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی نوشت هیچکدام از اهداف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تاکنون محقق نشده است.
نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی آغاز به کار می‌کند که انتظارات از آن طبق تاکید و فرمایشات مقام معظم رهبری حول محور نظارت دقیق بر اجرای سیاست های کلی نظام می‌چرخد.
سیاست‌های کلی برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶ بند تصویب شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از فعالیت فشرده اعضا و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر پایه این سیاستها را گامی دیگر در تحقق اهداف نظام خواندند و بر نظارت فعال بر حسن اجرای سیاستها تأکید کردند.
رهبر انقلاب سیاست‌های کلی برنامه هفتم را با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.
دبیر کمیسیون مشترک مجمع تشخیص گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبری را در مورد نظر‌های مشورتی سیاست‌های کلی این برنامه، مرحله به مرحله و غیر رسمی در جریان می‌گذاشت، اما ارسال رسمی نظر مجمع این هفته انجام می‌شود.
بحث، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای مجمع به پایان رسید.
پیگیری و تصویب «تناسبی شدن» انتخابات مجلس، نه تنها ایرادهای اساسی وضعیت موجود را برطرف نمی‌کند، بلکه به دلیل مغایرت با سیاست‌های کلی انتخابات فرصت محدود مجلس برای اصلاح را می‌گیرد.
ناظران مجلس در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و شورای عالی بیمه تعیین شدند.
دولت قبل برای موضوع انتخابات لایحه‌ای داشته و مجلس نیز طرحی برای آن ارائه کرده است. لایحه دولت نیاز به نقاط تکمیلی دارد و مبنای ما در این رسیدگی، سیاست‌های کلی انتخابات است که این لایحه باید بر آن منطبق باشد. این مسائل چندین سال است بر زمین مانده‌اند بنابراین یکی از مسائل جدی ما تهیه این لایحه است.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز که به ریاست آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد،بحث و بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز که به ریاست آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد،بحث و بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.
منابع آگاه اعلام کرد: یک شرکت بیمه دولتی در روسیه حالا به اصلی‌ترین مرجع بیمه کشتی‌ها در این کشور تبدیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ